31 Ocak 2013 Perşembe

"Taraf gazetesinden aradılarda dediler ki..."

CHP Kayseri Milletvekili Şevki Kulkuloğlu, düzenlediği bir basın toplantısı ile AK Parti Grup Başkanvekili Mustafa Elitaş'ı yargıya baskı kurmakla suçladı.

Muhalefetin sıradan bir eleştirisinden farkı bu sefer Kulkuloğlu'nun  Elitaş'a ait olduğunu "iddia ettiği" ses kayıtlarını da kanıt olarak sunması oldu.

Kulkuloğlu ses kayıtlarına ilişkin, "Ortaklaşa nasıl bir kirli tezahgı planlama çalışması içerisinde olduklarını ortaya koyuyor" dedi. Kayseri Şeker Fabrikası'nda bir yolsuzluk iddiasıyla ilgili soruşturma esnasında el edilen, AK Parti'li Elitaş ile eski İmam Ali Çamlı arasında geçtiği öne sürülen ses kayıtlarını dinletti.

ARAYAN TARAF MUHABİRİ Mİ?

İşin ilginç yanı konuşmaların medyayı da ilgilendirmesi. Ses kayıtlarına göre Taraf gazetesinden Arzu Yıldız isimli muhabirin yaptığı bir haberle ilgili olarak mahkemeden yayın yasağı gelince Elitaş'ı aradığı, onun da aracılar ile hakimin kulağını çektiği  anlaşılıyor...

Arzu Yıldız, Taraf'ın parlayan yıldızlarından. Son dönemde Susurluk sonrası gündemden düşmeyen Özel Harekatçı Ayhan Çarkın'ın ifadelerini haberleştirmesi ile parlamıştı yıldızı...

KONU KAYSERİ OLUNCA MEDYA SUSUYOR
 
AK Parti ve  Kayseri konu olunca medyanın suskunluğu malum. Konuşmaların içeriği pek de medyaya yansımadı. Sadece Sözcü gazetesi ile Ulusal Kanal ses kayıtlarını haber yaparken, bir iki internet sitesi CHP Kayseri milletvekilinin basın toplantısını (içereğine çok değinmeden) haberleştirdi. Hükümet eleştirisini genel bir çerçeveden verdi.

Ben de unutulmasın diyerek buraya not ediyorum. İşte Ulusal Kanal'da yayınlanan o haber ve Sözcü gazetesinin internet sitesindeki tape çözümleri:



İŞTE O KONUŞMA KAYITLARI
Kayıtlarda ise Mustafa Elitaş olduğu belirtilen kişinin telefonda görüştüğü Ali Ç.’ye “Taraf gazetesinden aradılar da dediler ki böyle böyle ya nasıl bi iş hakim yargı nasıl çalışıyormuş dediler, yani adam bugün müracaat etmiş hemen akşam yayın durdurma kararı almışlar. Hakim deyince Yıldırım B. dedi, la bizim Yıldırım yani bize farklı konuşuyor kararları farklı çıkıyor” şeklinde hitap ediyor. Kayıt altına alınan konuşma şöyle devam ediyor:

Elitaş: Atila Olcayto'nun ortağıymiş
Ali Ç.: Heee öyle mi
Elitaş: Şuanda Olcayto'da ateist zaten
Ali Ç.: Ben tanımam şerefsizide ben Atila'ylan bi mmizahımda oldu bi küferleştik telefonda beni mahkemeye verdide, bi Canan
Elitaş : Taraf gazetesinden aradılarda dediler ki böyle böyle ya nasıl bi iş hakim yargı nasıl çalışıyormuş dediler, yani adam bugün müracaat etmiş hemen akşam yayın durdurma kararı almışlar
Ali Ç.: Heee
Elitaş: Hakim diyince Yıldırım BAYRAK dedi la bizim Yıldırım yani bize farklı konuşuyor kararları farklı çıkıyor
Ali Ç.: Yo yo öyle olmaz ben uyarım onu hemen ya
Elitaş: Bidene sor bakalım niye böyle karar verdin diye
Ali Ç.: Ben hemen sorarım şimdi 


Ali Ç.: “Aradım Başkanım çağırdım o bahsettiğin arkadaşı, O diyoki bak, iyice diye okusunlar benim ne yazdığımı ondan sonra bana söylesinler diyo ben diyo kesinlikle yazıyı yayını mayını durdurmadım diyo, eğer diyo anlamadıkları bişey varsa yarın bana bi dilekce versinler diyo, eğer diyo bilmedikleri bişey varsa açıklayım izah ediyim diyo, ben sadece şimdi diyo Ergenekonun İç Anadolu kasası diye diyo başlık atmış diyo bu ileride kendilerine tazminat doğuracağı için bu tür başlıklar atarak yayın yapılmamaması konusunda diyo şeyaptım diyo, yoksa diyo ben ne yayınını durduracam diyo, Elitaş: “O taraf yayınını durdurduk diye şeyapmışlar Ali Ç.: Hayır abicim yanlış, bana diyo yarın gelsin avukatları diyo ben diyo izah ediyim diyor Elitaş: Sabah gazetesi zaten itiraz etmiş Ali Ç.: Yav işte yani ben diyor öyle bi yayın durdurma falan yok diyor Elitaş: Tamam. Ali Ç.: Ben sadece diyo, ben diyo bilmiyomusun beni diyo, ben diyo mağazada diyo onunla bununla diyoevet hayır diye kavga eden bi adam diyo yani Elitaş: Doğru işte ben şaşırdığım bu oldu dedim ya Ali Ç.: Mustafa beyin diyo bu işle ilgilendiğini bilmiyommu ki diyo yani ben diyo sadece ileride kendilerine diyo tazminat davası açılmasını önleyici tedbir verdim diyo
Elitaş: Tamam tamam abi
Ali Ç.: Çünkü o yazı diyo o yayın diyo gittiği şekilde tanzminat davasına söz konusu olur diyo Elitaş: Ya hayır adam tutanaklardan bahsetmiş yazmış canım Ali Ç.: Abi yok şeyapsın diyo yarın diyo bana gelsin avukatları diyor Elitaş: İddianamede Erd, şeyin adamın İbrahim Şahin’in günlüklerinde geçiyomuş o Ali Ç. : Başlık atmış ya bu Elitaş: Hııı Ali Ç.: Yani Ergenekonun İç Anadolu Kasası diye başlık attığı zaman diyo bu adamlara diyo arkasından tazminat davası açılır diyo, ben diyo kendilerine iyilik yaptım eğer bu iyilik diyo maraz doğuruyorsa diyor yarın gelsinler diyo ben istedikleri gibi veriyim diyo Elitaş: Tamam abicim anladım.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder