20 Haziran 2013 Perşembe

Ne değişti de Oğuz Haksever bu kadar değişti?

Bir yanda dönemin Polis Akademisinden İdris Bal'a canlı yayında posta koyan bir Oğuz Haksever var, öbür yanda ise konuğu Fatmagül Berktay'ı susturmak için üzerine yürümeye kalkan bir Oğuz Haksever...

Polis Akademesi Öğretim Görevlisi İdris Bal (ki sonra AK Parti milletvekili olmuştur),  Aralık 2010'da üniversite öğrencilerinin protesto gösterilerini "ülkeyi istikrarsızlığa sürükleme amacıyla" yaptıklarını söyleyerek söze başlayınca ve ardından da  öğrencilerin gösterisini "illegal" olarak niteleyip, gösterinin 'organize' olmasını da eleştirince Oğuz Haksever konuğunu "bozmuş" ve bir protesto gösterisinin 'organize' olması kadar doğal bir şeyin olmadığını söyleyip 'İllegal gösteri ne demek?' diye sormuştu. 

Haksever, 'Protesto gösterisinin illegal olması ne demektir? Cahilliğimi bağışlayın ama hukukta illegal gösteri diye bir şey yok' diyerek Bal'a tepki göstermişti.

O ANLARI BURADAN İZLEYEBİLİRSİNİZ.

Aynı Oğuz Haksever 11 Haziran 2013 gecesi konuk ettiği İstanbul Üniversitesi öğretim üyesi Fatmagül Berktay'ın, "Birçok kanal doğruyu söylemiyor diye Gezi parkı için CNN İnternatioal seyrediyoruz" şeklindeki sözleri üzerine sesini yükselterek ve "CNN İnternational çok doğru söyler. Amerikan savaşında olduğu gibi değil mi" demişti. Berktay'ın sözünü kesmek için ayağa fırlayıp kameranın önünden geçtiğini bile farketmeyen Haksever, Berktay ile diyalogunda şunları diyordu:

"BİRİLERİ O ATEŞİ BESLİYOR"
 
Fatmagül Berktay: Bizim en iyi öğrencilerimiz evlatlarımız orada. Çok kaygılıyım. Malesef Sayın Valinin "sevgili yurttaşlarımız" açıklamasına inanmıyorum. Ekranlardan bu manzaraalrı gören hiç kimsenin de inanmayacağını düşünüyorum.

Oğuz Haksever: Neden inanmıyorsunuz?

Fatmagül Berktay: Çünkü gördük. Gezi Parkı'nın içine müdahale var.

Oğuz Haksever: Hayır! Ateş var orada. Birileri o ateşi besliyor.

Fatmagül Berktay: Hayır az önce...

Oğuz Haksever: Hayır efendim merdivenlerin kenarı.

Fatmagül Berktay: Parkın içine gaz sıkıldığını...

Oğuz Haksever:Yani biraz daha ortamı sakinleştirici...

... : Ama gerçeği söylemek lazım.

GERÇEĞİ SÖYLEYİN AMA GÖRDÜĞÜNÜZ GERÇEĞİ SÖYLEYİN
Oğuz Haksever:Tamam elbet gerçeği söyleyin. Ama gördüğünüz gerçeği söyleyin.

Fatmagül Berktay:Herkes CNN International seyrediyoruz. Hiçbir kanal doğruyu söylemiyor diye haber veriyor. Malesef biz tecrübelerimizle çok doğru olduğunu biliyoruz.

Oğuz Haksever:CNN International çok doğruyu söyler zaten. Amerikan savaşında filan. Operasyonlar yapılırken...

Fatmagül Berktay:Valla herkes kendine demokrat ama, bu güne ilişkin olarak doğru söyleme ihtimali çok fazla. Dolayısıyla ben sevgili yavrularım söyleminin inanılacak bir şey değil. CNN International'i boş verin, bu gördüğümüz manzalaral demokrasilerde göreceğimiz manzaralar değil.

Oğuz Haksever:Bunu da demiyebilirdi vali.

Fatmagül Berktay:Bu ancak totoliter demokrasi dediğimiz oksimoronda ya da mutlak saltanat rejimlerinde görülebilecek bir görüntü.

Oğuz Haksever:Sayın Berktay, ...

Mustafa Akyol: Ben böyle düşünmüyorum...

"BEN SİZE BIRAKIYORUM SÖZÜ"
 
Oğuz Haksever:(Mustafa Akyol'a) Ben size bırakıyorum sözü, çünkü bu ortalığı yakanlara da bir şeyler söylemek gerekiyor. Mustafa Bey'e geleceğim...

Fatmagül Berktay:Bir dakika ama ben daha sözümü bitirmedim. Hükümet bunu başından beri yurttaş eylemlerini doğru yönetemedi.




Peki aradan üç yıl geçmeden neredeyse benzer olaylarda bu kadar farklı tavır sergileme nedeni nedir Oğuz Haksever'in?

Kişisel olarak düşüncemi söyleyeyim. Haksever'i eskiden de sevmezdim. Haber spikeri olarak tecrübeleri olan bir isim ancak, "tecrübeli" demek çalıştığı seneler ile değil, ekranı yönetme başarısıyla ilgili bir şey olmalı. "O Anlar" için şiirsel cümleler kurmak tecrübeli olmak için yeterli değil... Hele bir de Mehmet Barlas ile müzik programları yapma çabası, geçmişe anlamsız övgüler ve kötü müzisyenleri usta isimler gibi anlatmaya çalışması beni kişisel olarak iyice uzaklaştırıyor kendisinden.

Lakin bu kişisel yorumlar az önce sorduğum soruya yanıt olmuyor. Ne oldu da değişti Oğuz Haksever bu kadar? Herhalde tek bir yanıt var... Doğuş Grubu bu geçen sürede biraz daha eklemlendi hükümete... Tabi kraldan çok kralcılar da biraz daha belli etmeye başladı kendini...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder