11 Şubat 2013 Pazartesi

Musa Ağacık'tan genç gazeteciye öğüt

Bir dönem özellikle Metin Göktepe davasında gösterdiği tavır ile akıllara kazınan gazeteci Musa Ağacık'tan genç muhabire şöyle öğüt vermiş:

"Haberi sevdiğiniz kız gibi düşünün, ona nasıl ulaşacağınızı tasavvur edin."

[Ne yazık ki kaynağını hatırlamıyorum...]


Ağacık biyografisinde gazetecilik macerasını bakın nasıl anlatıyor:

78′de Aydınlık Gazetesi’ne ayak bastım. Gazetecilik virüsünü kapınca bu kez Demirtaş Ceyhun’un yardımıyla 81 başlarında Türk Haberler Ajansı’na ofisboy olarak girdim. Ve derken 1 Mayıs 81′de 212.nci maddeden kadroya girdim. Girmesine girdim ama İdare Amirimiz anti sevimli Hayri Eroğlu, Basın kartı Sözleşmemi yaklaşık 5 yıl çekmecesinde “unuttuğu” içün, basın kartımı gecikmeli olarak ancak 87′de alabildim.
Daha sonra THA’dan istifa ederek Güneş Gazetesi’ne gittim. Orada Melih Aşık’la birlikte 1 ay “Arka Pencere” de çalıştıktan sonra, İstanbul Yeni Asır’a, oradan da 86 başlarında Milliyet’e geçtik. 95 yılına kadar “Açık Pencere”de Melih Aşık’la birlikte çalıştık.
95′teki Milliyet Genel Yayın Yönetmeni Ufuk Güldemir’in “Gel, o kısa söyleşilerini Milliyet’in birinci sayfasında yap”teklifinden sonra ise “Musa’nın Teybi” doğmuş oldu.
Köşe yazarı Ahmet Altan’ın “Atakürt” başlıklı yazısından dolayı gazeteden “şut”lanınca, Güldemir’de durumu protesto ederek istifa etti. “Sosyal demokrat” Derya Sazak’ın Genel Yayın Yönetmeni olmasıyla, gazete çalışanları için de sorunlar başlamış oldu. Tabii bu gelişmelerden “Musa’nın Teybi” de fazlasıyla payını aldı.
Sonunda istifa ederek ederek Mart 99′dan itibaren star’da çalışmaya başladım, “Demokratlık” adına mangalda kül bırakmayan bir kısım sevgili okurlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder