5 Şubat 2013 Salı

Medya Mahallesi bitti mi?

CNN Türk'te yayınlanan ve Ayşenur Arslan ile Akif Beki'nin hazırlayıp sunduğu Medya Mahallesi programı dün olduğu gibi bugün de yayınlanmadı.

Konuyla ilgili olarak ne CNN Türk'ten ne de programı hazırlayıp sunan Ayşenur Arslan ile Akif Beki'den bir açıklama yapılmadı.


Ayşenur Arslan Cuma günü son olarak Nazlı Ilıcak'ı konuk olarak almış ve programını "Pazartesi görüşmek üzere" diyerek kapatmıştı.

Dün ve bugün saat 11.00'de Medya Mahallesi için ekran karşısına geçen izleyiciler Başak Şengül'ün sunduğu haber bülteni ile karşılaştı. Şengül de Medya Mahallesi'nin ekrana gelmemesi konusunda bir açıklama yapmadı.

KRİZİN NEDENİ RÖPORTAJ MI?

AYŞENUR ARSLAN O RÖPORTAJDA NE DEMİŞTİ?
Cumhuriyet Dergi'den Esra Açıkgöz'ün sorularını yanıtlayan Arslan bakın süreci nasıl anlatımıştı:
 
Esra Açıkgöz:  Akif Beki’yle program yapmama şansınız var mıydı, diye sormayacağım, saflık olur. Ben, sinirlerinizin bozulacağını bildiğiniz halde neden kabul ettiğinizi merak ediyorum; geçiminiz bu işe bağlı olduğundan mı, her şeye rağmen laf söylemeye devam etmek gerektiği inancından mı?..

Ayşenur Arslan: Bunların hepsi ve hiçbiri. Aslında bana o dönem, çok açık şekilde Medya Mahallesi bitti deyip başka şeyler önerdiler. Yapmam, dedim. O zaman CNN Türk’teki varlığımın gereksizleşeceği söylendi. Tamam, dedim. Yani işsizliği, ekrandan uzak kalmayı göze almıştım. Programın iki kişilik hali de bundan sonra ortaya çıktı. Programa çıkmadan sekiz gün önce Akif Beki ismi geldi. Onunla ilgili çok bilgim yoktu, bir iki kere program yapmıştık, o kadar. Ekrana çıkabileceğim isim olabilir diye düşünmüştüm.

Esra Açıkgöz: Başka isim önerilmiş miydi?

Ayşenur Arslan:  Bazı isimlere hayır demiştim. Aslında programı iki kişiyle yapmayı kabul edip etmeme konusunda hem kendimle çok mücadele ettim, hem yakınımdakilere çok danıştım. Herkes, “Bir şeyleri dile getirmek için ekranda olmalısın” dedi. Yaptığım işi bir misyon olarak görmüyorum. Hiçbir siyasi aidiyetim de yok. Yalnız bu mesele beni aşıp neredeyse misyona dönüşecek bir hal aldı, zamanla. Çünkü adalet arayışı medya tarafından görülmüyor ya da çalakalem yürütülüyor. Ben de bütünüyle yapamıyorum ama en azından, evimde, kanalda cezaevinden gelen yüzlerce mektup var, -sonradan örgütsel doküman yerine geçer mi bilmiyorum tabii- bunlar insana vicdani bir yük getiriyor.
Hafta sonu Cumhuriyet'in Dergi ekinde Ayşenur Arslan'ın bir röportajı yayınlandı. Röportajda Ayşenur Arslan, kanal yönetimi tarafından Akif Beki'yle ekrana çıkmaya zorlandığı anlamına gelecek sözler kullanmıştı.

İddialara göre Arslan'ın bugüne kadar sık sık telaffuz ettiği bu cümleleri Cumhuriyet gazetesi röportajında okuyan Akif Beki, CNN Türk yönetimini arayarak bu şartlarda artık Ayşenur Arslan'la ekrana çıkmasının mümkün olmadığını söyledi.

CNN Türk kulislerinden gelen bilgilere göre Ayşenur Arslan, dün sabah her zamanki saatinde kanala gelerek Medya Mahallesi'nin içeriğini hazırladı. Ancak Beki, programın başlamasına dakikalar kalmasına rağmen kanala gelmeyince kriz patlak verdi.

CNN Türk yönetimi bu şartlarda programın ekrana gelmesini istemedi ve Medya Mahallesi'nin yayın saatinde Başak Şengül'ün sunduğu haber bülteni yayına sürüldü.

DAHA ÖNCE NE OLMUŞTU?

CNN Türk ekranlarının en popüler programlarından biri olan, Ayşenur Arslan'ın hafta içi her gün ekrana çıkıp gündemi yorumladığı Medya Mahallesi programı geçtiğimiz yaz başında aniden 'tatile sokulmuş', programın erken tatile girmesi, yoğun izleyici tepkisine neden olmuştu.

Ayşenur Arslan kanal yönetiminin Medya Mahallesi'ni ancak iki kişiyle yapabileceğini açıkladığını söylemişti.

Bunun üzerine yeni sezonda programın formatında değişiklik yapılmış ve Arslan'a bir süre önce Vatan ve Milliyet'ten sorumlu Medya Grup Başkanlığı görevinden ayrılan Akif Beki eşlik etmeye başlamıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder